Té-mumie

Hej

Jag såg på Philofix idag på svtplay (haha, det är skitroligt! x)) och då gjorde hon en mumie! Jag är inte klar än. jag kan berätta hur man gör:

Du behöver:

1. Toapapper/hushållspapper
2. Toarulle
3. Té och tépåse
4. Skål/bunke
5. Papper
6. Knappar (om du vill)

Såhär gör man:

Koka té och häll det i en skål/bunke. Hämta toapapper/hushållspapper (fem stycken bitar) och rulla dom. Vänta tills téet har svalnat så man kan ha händerna i det (tar ungefär femton minuter). När det har svalnat så tar du lite tévatten i händerna och häller över det på toapapperet. Doppa inte papperet, för då blir det för blött för det ska bara vara liite blött. När du har gjort det på alla så kian du hämta en plåt att sätta dom på. Ja, sedan måste man vänta en hel natt för att det ska torka så man kan göra det andra! -.-









Hejdå!

P.S!

Jag skriver hur man designar mumien imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0