Hejsan alla sköna bloggare!

Hej, idag har jag varit i skolan, jätte tråkigt!!. Särskilt på matten X( Men jag har tagit kort på en rolig sak iallafall. I söndags kom jag på en grej.  Att jag skulle kunna rita en cirkel som en rum stopp grej :) (jag kom bara på namnet xD). Den var faktiskt jätte lätt att göra! Du kan pröva hemma själv vettja! Jag hämtade två stycken papper, sedan lade jag dom under en rund grej (under syrrans lampa) och ritade cirkeln. Sedan gör man en till cirkel och klipper ut dom. Man klipper ut  en triangel på den översta cirkeln och använda som en mall till de andra trianglarna så att texten ska synas. När man har gjort det så skriver man en text, typ som: knacka först, kom in, tillträde förbjudet, stopp för föreldrar m.m. Sedan kan man färglägga text bakrunden i olika färger. Om man har ett "jungfru ben" så ska man sätta fasst den i mitten av cirkeln så att de sitter ihop (själv hade jag ett som jag fick av pollux klubben). Snipp, snapp, slut så var rum stopparen klar! Hoppas att ni fattar hur man gjorde den! (jag vet inte om jag förklarade så bra xD). Jag skrev: kom in, tillträde förbjudet, knacka först, stopp mamma, stopp pappa och stopp ebba. Synd att jag inte kan lägga in bilden nu, men i något annat inlägg så kan jag göra det =)
HEJDÅ!
Clara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0