Mysig dag igår!

 

Hej alla läsare! Idag är det ju lucia så dom flesta ska lussa för släkten. Eller vissa kanske till och med plingar/knackar på hos de dom inte känner. Igår var det nästan den mysigaste dagen på hela året :) Först red jag, sedan kom jag inte ihåg vad jag gjorde XD Just det! Det första jag gjorde var att jag gick ner till mamma (pappa och Ebba var på handbolls match). Jag satte på datorn och tittade på julkalendern (även fast jag tycker att den e skitdålig) och lite efter så lyssnade jag på radio kalendern. Jag åt såklart frukost sen. Efter det så  red jag på min ridskola. Efter ridningen så kom jag inte ihåg, och lite senare (typ klockan 4) kom Ebbas kompis och va med mig och Ebba och ritade julkort. När jag tiittade ut såg jag att det snöade jätte mycket! Alla blev glada och jag, Leila (Ebbas kompis) och Ebba satte på oss vinter kläder, hämtade ishockey klubbor, tennis boll och sprang ut och körde "målstå" på gatan. Efter ett tag så kom Ebbas kompis Jacqueline  hem och vi skulle precis in och spla spel. Då frågade vi henne om hon ville vara med oss och det ville hon. Egentligen så ville vi spela "monopol" men vi hittade aldrig spelet, så vi spelade istället "den försvunna diamanten". När vi hade gjort det så skulle Leila hem så jag, Ebba och Jacqueline gick ut och spelade hockey. Sedan var det jätte mycket snö på marken så vi hämtade hennes dubbel pulka och åkte på den på vårann tomt XD XD Sedan kom vi på en annan roligare ide. Att hoppa på hennes studsmatta med skor! XD i typ en halvtimme. Det sista vi gjorde va att ringa en kille i deras klass. Jag tyckte det var långtråkigt för dom pratade med honom i typ en halvtimme. När vi hade pratat färdigt så skulle Jacqueline hem. Så jag och Ebba gick också hem. När vi gick in så skulle vi se på film. Vi såg på "The shining"! Den va från 15 år men jag skulle blunda när det blev läskigt. Jag blundade bara en gång.  Det ända som var läskigt med filmen var att det var fruktansvärd läskig musik! Vi tittade bara på halva, så vi såg klart den imorse.
Vad tycker du om snön? Och vad tycker du om lucia? Kommentera!

Det va allt för den här gången!

CLARA

P.S

Jag glömde skriva att jacqueline är vårann granne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0